7 Предизвикателства при изграждането на връзки и как да ги преодолеете

Въпреки че изграждането на връзки определено не е лесна задача, има много предизвикателства, които могат да бъдат плашещи за специалистите по SEO оптимизация. Линк билдинга може да бъде доста досаден процес и такъв, който буквално продължава месеци наред. Освен това резултатите от вашите усилия за линк билдинг също не се проявяват за една нощ. 

За да обясним по-добре това с алегория, уебсайтът е растение, което се нуждае от SEO оптимизация и изграждане на връзки като слънчева светлина и вода, за да расте в гората на интернет. Важността на SEO оптимизацията за изграждане на връзки е доста очевидна от тази алегория. Въпреки това, предизвикателствата при линк билдинг могат да бъдат доста трудни за преодоляване. 

Защо линк билдингът е труден?

Една от основните причини, поради които линк билдинг с бяла шапка е предизвикателство, е, че изисква обратните връзки на вашия уебсайт да присъстват на други уебсайтове, които се ползват с пълно доверие от Google. Освен това Google също ви забранява да плащате, за да получите тези препратки. В такъв случай, когато Google установи, че сте платили, за да получите обратни връзки, вашият уебсайт незабавно получава наказание. 

Така че, за да изградите връзки легитимно, е важно уебсайтовете доброволно да поставят връзки към вашия уебсайт без никаква парична компенсация. Най-добрата реципрочност, която можете да предоставите при тези обстоятелства, е да се свържете обратно. 

В случай, че външният уебсайт ви има пълно доверие, той може да ви предостави обратна връзка do-follow, което означава, че ще ви прехвърли тежест / сила. Do-follows от високопоставени уебсайтове често се считат за решаващи, за да се изкачите нагоре в SERPs. Но предизвикателствата за линк билдинга започват едва от тук. 

Следват някои от най-предизвикателните пречки, с които може да се сблъскате, когато започнете изграждането на връзки. 

1. Измисляне на рекламна презентация

Едно от първите предизвикателства, с които най-вероятно ще се сблъскате, когато започнете изграждането на връзки, е представянето на реклама. 

Намирането на подходящи сайтове, които публикуват съдържание във вашата ниша, просто изисква малко търсене в Google. Просто напишете вашата ниша и добавете думата Blog в кавички (“). Ще получите списък с блогове, отнасящи се до вашата ниша. Оттам нататък всичко, от което се нуждаете, е набор от стандарти, за да включите уебсайта, който виждате в SERPs. Следват най-основните фактори, които трябва да търсите в уебсайт, който планирате да достигнете.

  1. Уебсайтът трябва да използва тактика на бялата шапка и да се придържа към правилата на Google за SEO оптимизация. 
  2. Уебсайтът трябва да има съдържание, което се класира високо в SERPs
  3. Уебсайтът трябва да има добър авторитет на домейна (DA). 

Обърнете внимание, че горните точки са най-основните. Също така имайте предвид, че разликата между DA на вашия собствен уебсайт и тези, с които се свързвате, не трябва да е твърде голяма. Например, ако вашият уебсайт има DA от 15 и вие достигнете до уебсайт от 90+ DA, тогава има малък шанс да получите отговор.

Как да достигнете до публикации за гости?

Първата задача за решаване е получаването на имейла на лицето, което отговаря за публикуването на съдържание на избрания от вас уебсайт. С инструменти като Hunter.io можете лесно да намерите имейла за връзка от уебсайт. 

Основната цел е да се свържете и да започнете разговор с представителя на съдържанието на уебсайта. Затова е важно тонът, който използвате, да е официален, но учтив и разговорлив. Можете да създадете своя имейл в три параграфа, всеки от които се отнася до една идея. 

Можете да започнете своя имейл с първата част, която прави комплимент на представителя на уебсайта за тяхното съдържание, като дори посочва някои части от съдържанието, които намирате за най-интересни. 

Втората част от вашия имейл е вашето собствено представяне и уебсайтът, който представлявате. Тук можете също да говорите за текущото си положение в Google и вида на съдържанието, което обикновено използвате в публикациите си за гости. 

Третата и последна част може да бъде относно това, че предлагате вашето съдържание да бъде публикувано на уебсайта. Тази част трябва да бъде подробна и трябва също така да очертае ползите, които уебсайтът ще извлече, като публикува вашето съдържание. 

Ако всичко върви добре, трябва да получите отговор от уебсайта в рамките на най-много няколко седмици.

2. Създаване на публикации за гости

Създаването на публикации за гости може да бъде доста тежка задача, особено ако крайната ви цел е да печелите препратки. 

Публикация като гост от вас на външен сайт е основно безплатно съдържание, което външният сайт може да публикува. Това съдържание обаче трябва да бъде с безупречно качество, така че да създаде стойност и за външния уебсайт. Външният уебсайт ще използва вашето съдържание, за да се класира в SERPs, докато вашият уебсайт ще печели обратни връзки.

Как да осигурим безупречни публикации на гости?

Ще разгледаме няколко аспекта, от които вашите публикации на гости абсолютно се нуждаят. 

Първо, вашите публикации за гости трябва да се основават на Double-EAT . Следването на указанията на Google за оценка на качеството ще ви предостави пътна карта за създаване на съдържание, което се класира без усилие. 

Също така е важно да запазите полезното и актуалното на съдържанието в ума си, докато създавате публикация за гости. Публикациите за гости, фокусирани върху подпомагането на вашата целева аудитория, е по-вероятно да се класират, както и да ви осигурят трафик, отколкото просто съобщение за пресата, което само подчертава постиженията на вашия уебсайт. 

3. Количество и качество на препратките

Когато планирате своята стратегия за линк билдинг, вие също трябва да посочите качеството и количеството на обратните връзки, които търсите. Придобиването на висококачествени препратки може да отнеме много ресурси и време. Въпреки това, получаването на връзки с умерено качество може да бъде много по-лесно и в голямо количество връзките с умерено качество осигуряват почти същите предимства като няколко висококачествени връзки. 

Повечето стратегии за обратна връзка са фокусирани единствено върху класирането на SERP, което допълнително затруднява поставянето на конкретна цел за качество и количество. Въпреки това, с определена мярка за качество и количество на обратната връзка, вие получавате подходяща представа за това как SEO на вашия уебсайт трябва да се подобри в рамките на една година от вашите усилия за back links.

Как да вземем решение за количеството и качеството на препратките

Идеалният начин е да бъдете изключително УМНИ, когато задавате целите си за количеството и качеството на препратките. За по-добро уточнение:

Специфично: Трябва да бъде зададен конкретен диапазон на DA за обратните връзки, които искате да придобиете за вашия уебсайт.

Измерими: Количествен брой обратни връзки трябва да бъде зададен за вашата стратегия за обратни връзки.

Постижимо: Броят и качеството на обратните връзки, към които се стремите, трябва да бъде предизвикателство, но не и такова, което може да се счита за невъзможно. 

Реалистични: Вашите DA цели трябва да бъдат реалистични. Би било неразумно да се стремите да получите връзка do-follow от уебсайт с 90+ DA, ако собственият ви уебсайт е нов и има DA по-малко от 20. 

Навременно: Трябва да бъде определен времеви диапазон за вашата стратегия за линк билдинг. Тази цифра обикновено е в рамките на една година.

4. Какви платформи да използвате за вашата Backlinking кампания?

Добрата стратегия за обратни връзки винаги ще очертава различни платформи, които са приоритетни за печелене на обратни връзки. Разбира се, вашите социални медии и уебсайт са категорично „да“. Но списъкът с платформи, които да използвате за вашата кампания за обратно свързване, може също да съдържа фактори като влиятелни лица, онлайн директории и форуми, сред много други. Освен това вашата ниша също може да определи колко платформи могат да бъдат добавени към вашия списък.

Но не става дума само за избор на правилните платформи. Също така трябва да дадете приоритет на платформите, които изброявате. 

Как да дадете приоритет на различни платформи за Линк билдинг

Тук е най-добре да визуализирате предпочитаната цел и средствата. Можете да предвидите как всяка платформа във вашия списък ще ви помогне да постигнете целите на вашата стратегия за линк билдинг. 

Това е доста добра прогноза, която е подпомогната и от вашия минал опит. Например, ако вашата целева аудитория е повече във форуми и по-малко в директории, вашият фокус трябва да бъде повече върху форуми, отколкото върху директории.

5. Използване на правилния Anchor Text 

Следващото предизвикателство при изграждането на връзки е използването на котвени текстове. Закотвящият текст се отнася до текста, върху който може да се щракне, който можете да намерите на различни части от съдържание. Вашият котвен текст трябва да бъде точно съобразен със съдържанието, където е поставен. 

Създаването на anchor текст върху вашите ключови думи е една от най-честите практики, следвани от опитни професионалисти по SEO оптимизация. Въпреки това, няма твърдо и бързо правило само за използване на котвени текстове върху ключови думи. И все пак, ако не използвате правилно своя котвен текст, тогава има голяма вероятност вашият уебсайт да започне да се класира за грешни ключови думи или дори ключови думи, които изобщо не са подходящи за вашата ниша.

Как да използвате Anchor текст, нали?

Имаше буквално време, когато Adobe се класираше за „Щракнете тук “, тъй като повечето хора използваха термина като котвен текст, когато свързваха в pdf. Освен това, тъй като anchor текстът също е фактор за класиране – както е посочено от Джон Мюлер – най-добре е да не използвате твърде много anchor текстове в едно съдържание.

Освен това търсачките също използват котвени текстове, за да определят контекста на вашата страница. Това означава, че можете да използвате anchor текст не само за вашите целеви ключови думи, но и за техните варианти. 

Също така, твърде много котвен текст е строго неправилно. Всъщност използването на котвен текст в умерени количества не само ще направи съдържанието ви по-четливо, подобрявайки потребителското изживяване, но също така ще гарантира, че съдържанието действително се чете правилно от вашата аудитория. 

6. Балансиране между Do-Follows и No-Follows

Една от най-честите практики, които SEO оптимизаторите имат в своите стратегии за линк билдинг, е техният фокус върху възможностите за изграждане на връзки – Do-Follow връзки. Тези връзки често се смятат за ценни, тъй като уебсайтът всъщност предава собствения си авторитет на целевия сайт. 

Въпреки това, стремежът само към do-follow е не само предизвикателство, но може да бъде и пагубно за вашата стратегия за изграждане на връзки. Въпреки че ще можете да спечелите авторитет по-бързо само с do-follows във вашия профил за обратна връзка, без no-follows, всичките ви усилия може да са напразни.

Задаване на правилното съотношение за Do-follows и No-Follows

Въпреки че вашите препратки към други платформи като форуми и директории попадат в примери за изграждане на връзки No-Follow, тяхното присъствие е необходимо. 

Профил с обратна връзка само с връзки Do-follow би показал подозрителна дейност на Google. От друга страна, профил на обратна връзка със зададено съотношение на do-follow и no-follow би изглеждал много по-естествено. Въпреки че това съотношение е силно зависимо от типа ниша, която имате, можете да отидете с обратна връзка do-follow за всеки три no-follow. 

7. Поддържане на съответствие с правилата на Google

Значението на линк билдингa за SEO оптимизацията може лесно да се види в начина, по който Google го споменава в различните си политики. Дори след десетилетие на съществуване, линк билдинга е все още е един от най-силните сигнали за Google относно авторитета на уебсайта. 

Поради това е наложително вашият уебсайт и SEO оптимизация винаги да се придържат към политиките на Google. Тук не може да има грешки. 

Как да бъдем бдителни за актуализациите на Google?

Google непрекъснато предлага нови актуализации почти всеки месец, така че е най-добре периодично да преглеждате страницата с хронология на актуализациите , за да сте сигурни, че уебсайтът ви спазва всички правила и разпоредби. 

Заключение

Въпреки че със сигурност има множество предизвикателства за линк билдинга, пред които са изправени уебсайтовете, когато създават стратегия за обратно свързване, нито едно от тях не е невъзможно да се изпълни. Освен това, с правилния подход можете лесно да измислите перфектната стратегия за линк билдинг, която ще гарантира, че вашият уебсайт се изкачва нагоре в SERP за нула време. 

Share This Post